Vand og Affald

Dagrenovation

Indsamling af dagrenovation foretages i affaldssække, spande eller containere - og omfatter alle husholdninger i kommunen.

Indsamling af affald foretages hver 14. dag, på nær i sommermånederne hvor der i 2017 er ugetømning fra og med mandag den 5. juni til og med fredag den 1. september.

Tømning omkring jul og nytår ændres så tømningen i uge 52 og uge 1, rykkes en enkelt dag. Får du f.eks. hentet mandag i lige uge (25. december) får du hentet tirsdag.

Du kan sætte skraldespanden/sækken frem til vejen når der er tømning, eller have den fast stående ved skel. Skel er 0-2 meter fra vejen/fortovet.

Du kan også vælge at få hentet din skraldespand/sæk inde på din grund. Det koster 125 kr. pr. år pr. beholder. Den løsning kræver at adgangsvejen til skraldespanden/sækken er i orden. Du kan læse mere om kravene til adgangsvejen her.

Du kan tilmelde dig afhentning på grund ved at klikke her.

Hvis du ikke har fået hentet din dagrenovation skal du, indenfor 3 hverdage, kontakte renovatøren HCS på tlf. 70 70 22 23.

Skraldespanden skal frem senest kl. 6

Hvis din adgangsvej kræver at spanden/sækken skal stilles frem til tømning, skal det ske senest kl. 6 på afhentningsdagen.

 

Adgangsvejen i snevejr

Husk at adgangsvejen til skraldespanden skal være ryddet for sne og saltet eller gruset senest kl. 8.00.